Stroom aan klachten bij sinds kort geopende Domino’s in Steenwijk

Foto: Fotopersbureau Steenwyck - Rhoxana Ynema

De nieuwe Domino’s vestiging aan de Oosterpoort in Steenwijk is bijna een maand geopend en er blijkt een ware stroom aan klachten te zijn ontstaan.

Zo is onder andere te lezen aan de recensies op onder andere Google en de lezersmails bij Steenwijkerland.Nieuws.nl. De meest voorkomende klacht zou vooral de te late bezorging of afhaling zijn.
Domino’s verklaart hierop het volgende; “De afgelopen weken hebben we ontzettend veel mensen in Steenwijk blij gemaakt met onze vers bereidde pizza’s. Normaal gesproken bezorgen we binnen 21 minuten maar vanwege de grote drukte tijdens de eerste openingsweken, hebben we dit inderdaad niet altijd kunnen waarmaken.
Inmiddels ligt de gemiddelde bezorgtijd op 24 minuten en is ons streven dit verder naar beneden te brengen.”

De vestiging in Steenwijk heeft er voor gekozen om bezorging per fiets te doen maar enkel in Steenwijk en dorpskern Tuk, tot grote verbazing van inwoners uit Zuidveen en Onna.
Bezorging op industrieterrein Groot Verlaat is bijvoorbeeld wel mogelijk terwijl deze een langere afstand heeft dan een adres in Zuidveen of zelfs Onna.

Een rit per fiets van Domino’s naar een willekeurig adres in Zuidveen.
Een rit per fiets van Domino’s naar een willekeurig adres op Groot Verlaat.

Een klacht die wij ook regelmatig zagen waren de “verborgen” bezorgkosten. Deze zouden niet worden gecommuniceerd en verwerkt zitten in de prijzen van de pizza’s. Zo blijkt ook wanneer wij het verschil bekijken tussen afhaling en bezorging waar een flink prijsverschil in zit, bij 3 pizza’s kom je al uit op € 6 bezorgkosten.

Een bestelling met prijzen voor het afhalen
Exact dezelfde bestelling.. Maar dan bezorgd.

Domino’s betreurt het als hier onduidelijkheid over staat en zegt:  “Over de bezorgkosten vinden we het vervelend als hier onduidelijkheid over bestaat. We hanteren daarbij dezelfde regels als die landelijk gelden. We belonen onze klanten met een korting als zij een pizza afhalen. En op de website communiceren we altijd bezorgprijzen.”
In de praktijk hebben wij niet duidelijk kunnen vinden waar de bezorgkosten staan vermeld.

De 250e geopende vestiging heeft het vooralsnog dagelijks druk genoeg, zo braken zij een record tijdens de openingsavond. En speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde de chef van Domino’s, Tyla Robinson, een nieuw product. Het ‘secret menu item’ werd toen onthuld: choco lotta (pizza met chocolade). Het is de eerste zoete pizza op het menu van Domino’s.
Ook haalden zij recentelijk 50.000 euro op voor de Linda Foundation. Op 16 juni verkochten alle vestiging 250 pizza’s voor één euro, de opbrengst ging daarvan naar de Foundation die zich inzet voor kwetsbare kinderen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen