ABS Autoherstel Groen door consument uitgeroepen tot winnaar

Foto: Colin Coule

Een goede schadereparatie wordt als vanzelfsprekend ervaren. Maar  naast het volledig uit handen nemen van de afhandeling van het schadeproces verlangen consumenten ook persoonlijk inlevingsvermogen en kleine extra services van het autoschadebedrijf. Een groeiend aantal autoschadeherstelbedrijven, waaronder ABS Autoherstel Groen, heeft het afgelopen jaar goed ingespeeld op die klantvraag. Dat blijkt uit een analyse van 1.200 consumentenervaringen op onafhankelijk review platform Opiness.nl. De resultaten van de analyse werden dinsdagavond bekendgemaakt tijdens de toekenning van de Autoschade Awards 2016, een verkiezing in samenwerking met kennis- en netwerkplatform Automotive Insiders.

Bij ABS autoherstel Groen Steenwijk word je goed ontvangen door de medewerkers vertellen 50% van hun klanten in de reviews. Klanten krijgen een leenauto en ondertussen wordt hun eigen auto snel en vakkundig gerepareerd. 20% van de klanten benadrukken het mooie herstel van hun auto. Een klant schreef: “We voelden ons welkom en serieus genomen. De schade is zeer snel hersteld. Leenauto werd gebracht en eigen auto werd weer meegenomen. Van enige schade is geen spoor terug te vinden.”

De heer Groen van ABS autoherstel Groen: “Deze award is een erkenning voor al onze medewerkers die zich elke dag met hart en ziel inzetten om een tevreden klant te bewerkstelligen.”

groen

groen

Autoschade Award winnaars 2016

Uit de Opiness analyse van de reviews van alle winnaars blijkt dat een persoonlijke benadering en creativiteit van de autobedrijven hoog worden gewaardeerd. In de klantbeoordelingen worden zaken genoemd als het bijleveren van een kinderzitje in de leenauto, het vooraf laten warmdraaien van de auto, snelheid en een heldere toelichting op de reparatie. Ook een kop koffie, een rondleiding op de werkplaats en een foto van de reparatie via Whatsapp worden gewaardeerd met hoge rapportcijfers.

Denis Maessen, voorzitter van de Federatie van Organisaties in de Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven (Focwa): “Reviews helpen de sector om de klant meer centraal te stellen. Dankzij het rekening houden met het klantperspectief zullen we beter in staat zijn om tot die optimale prestaties te komen die in onze maatschappij breder waardering zullen oogsten.”
Opiness.nl en Automotive Insiders kenden 14 Autoschade Awards toe aan de autoschadeherstelbedrijven die volgens de klantbeoordelingen het best scoorden op service.

Naast het schadebedrijf van het jaar is er ook gekozen voor de beste keten, waarbij de winnaar  ABS Autoherstel is geworden. Alle regio winnaars op een rij:

Noord-Holland            Autoschadebedrijf Hilversum (9,9)

Utrecht                       Schadenet Rosenboom (9,7)

Zuid-Holland              ABS Autoherstel H. Hoogvliet (9,4)

Noord-Brabant            ABS Autoherstel Coppens Veldhoven (9,4)

Limburg                     ABS Autoherstel VDL Kusters (9,4)

Gelderland                              ASN Arnhem (9,3)

Overijssel                   ABS Autoherstel Groen (9,2)

Drenthe                      A.A.S Autoschade Roggeveld Roden (9,1)

Friesland                    ABS Autoherstel Kalsbeek (9,1)

Flevoland                   Care Autoschade Dronten (9,1)

Zeeland                      Care Autoschade Middelburg (8,8)

Groningen                  ABS Autoherstel Boerhof (8,6)

 

De hele uitslag inclusief analyse en genomineerden is te vinden op https://opiness.nl/winnaars-autoschade-awards-2016

Reacties

Cookieinstellingen